Ik heb het bericht niet gezien. Maar nu is het tijd om meer in detail te schrijven.
Begin november begon er een emmer te stromen. Zo erg zelfs dat er een plas onder de broodbakmachine verscheen.
Bij inspectie bleek dat de oliekeerringen volledig versleten waren - langs de randen gescheurd.
Uit onderzoek op internet bleek dat het vervangen van de oliekeerringen de beste optie is. Degenen die één op één waren als familieleden waren niet in Moskou (hier is de hoofdstad voor jou ...) en kosten 350-400 roebel per stuk, maar er zijn er twee. In Moskou waren er enkele grijze tegen een prijs van ongeveer 300 roebel, maar verre van mij - om naar het andere uiteinde van de stad te gaan (minstens twee uur om te doden).Als gevolg daarvan vond ik precies dezelfde (volgens de foto tenminste) in de Krim voor 72 r - in ieder geval enig voordeel voor mij eindelijk van deze toetreding Als resultaat, 4 oliekeerringen + doorsturen + postverzameling (93 r - 20% !!!!) - kosten allemaal op 560 p. Het is allemaal hetzelfde goedkoper dan hier kopen, vooral als je bedenkt dat het niet te voet is om naar de andere kant van Moskou te gaan, maar om voor transport te betalen Uiterlijk is het niet slecht - geen siliconen (de beste optie - maar je moet nog steeds go), fluoroplastic (het vrijkomen van schadelijke stoffen bij verhitting boven 300 graden - met een marge).
Meteen wil ik diegenen waarschuwen die naar een autowinkel willen rennen en daar naar vergelijkbare willen zoeken - de materialen waarvan de oliekeerringen voor motoren enz.zijn gemaakt, zijn echt bestand tegen temperaturen en meer dan 200 graden (gemiddeld voor een broodmachine ), maar ze kunnen allerlei nare dingen uitstoten - de motor kan het niet schelen, maar we hebben dit brood.
Voor degenen die dit nodig hebben: de maat van de klier is 8 * 19 * 8 (binnendiameter * buitendiameter * hoogte) - de hoogte mag iets lager of hoger zijn, maar er moet een ringzijde rond de omtrek van de klier zijn , er zijn zelfs randen - dit niet voor dit model.
Terwijl de oliekeerringen gingen, dacht ik na hoe ik dit allemaal kon repareren, gezien het feit dat het bakframe aan klinknagels is bevestigd - het is geen probleem om te boren, het probleem is om roestvrijstalen schroeven met een kegel te vinden ... ( sommige fabrikanten dachten hier over na en maakten de schroeven meteen). Het bleek dat Moulinex een soortgelijk model heeft (de emmer is over het algemeen één op één van de foto, met dezelfde klinknagels). Ik vond het op dit forum om het te repareren en realiseerde me dat je het risico kunt lopen om de oliekeerringen te installeren zonder de bak volledig te demonteren.
Dus het proces zelf.
Verwijder voorzichtig de borgring aan de onderkant van de emmer op de as (waar de haakpoten zijn met het rotatiemechanisme) - voorzichtig, ze kunnen wegvliegen of ze kunnen worden gebogen). We verwijderen de poten, eronder bevinden zich koperen ringen (op de mijne zijn er drie op elke as - ik raad je aan om dezelfde te zoeken, omdat deze versleten zijn en alles aan de as hangt, is het mogelijk in de autoshop - koper is geen polymeer). Nu kan de as omhoog worden getrokken (dit is de enige manier - onder de oliekeerring zit nog een borgring en daaronder zit een dunne ring van wit materiaal: ook fluorkunststof?). Maar voordat we de as verwijderen, verwijderen we de oude oliekeerringen zonder echt om hun toestand te geven (ze hebben de hunne overleefd) - het belangrijkste is om de assen en de bak zelf niet te beschadigen. Zodra de resten van de oliekeerring zijn verwijderd, kunt u de as veilig verwijderen.
Nu moeten we alles wissen. We verwijderen de witte ring, de borgring in het midden kan niet worden aangeraakt. Ik heb de plaatsen voor de oliekeerringen schoongemaakt met een dik servet, het gewoon in een nis gestopt en het met je vinger rondgedraaid, je kunt de stof pakken. Trek door de schachtmoffen door een doek of servet te draaien. Soms wordt aanbevolen om de assen schoon te maken met fijn schuurpapier, maar ik heb het niet gewaagd: alles past daar toch vrij - waarom zou ik de as nog kleiner maken ... ik heb het gewoon schoongemaakt met een vochtige spons om af te wassen (het afwasmiddel ook gedruppeld) en veegde het af met een doek. Koperen ringen en borgringen werden ook afgeveegd met een spons en een doek.
We kijken hoe de asbus staat - deze mag maar een klein beetje (minder dan 1 mm) in de pakkingbusnis steken, als het meer is, proberen we hem door de eindkop (diameter zoals de bus) naar beneden te drijven: voorzichtig! , om het frame niet te breken of de bak niet te buigen. Als er veel uitsteeksel is, zal het moeilijk zijn om de oliekeerring in te brengen (dit is een persoonlijke ervaring - op mijn emmer was het ooit zo: de ene bus stak meer uit, de andere minder).
Nu is de volgende stap de montage. Zet de witte ring weer op de as. Vervolgens heb je koperfolie nodig - ik zal hieronder schrijven waar ik het kan krijgen. Het is nodig om de slijtage van de bus te compenseren (je kunt ook een nieuwe bus bestellen, maar het is een soort koper-grafiet en de verwanten zijn vergelijkbaar met staal - sterker, minder slijtage). Knip een stuk af, pas het aan zodat het in één slag om de schacht wikkelt, de lengte is iets langer dan de schacht. We schroeven het op het deel van de schacht dat in de huls wordt gestoken en verfrommelen het van onderaf rond de schacht - het is gemakkelijker om het in de huls te steken, voorzichtig in te brengen om niet te klemmen, en nu hebben we al een koperen huls in de hoofdhuls - compensatie voor slijtage en beter glijden. In mijn geval bengelen de assen een beetje, maar voorlopig ben ik bij deze optie gestopt - niettemin is een thermische opening nodig en het is moeilijker om een paar slagen van de folie gelijkmatig in te brengen, zonder te breken.
Toegevoegd woensdag 30 november 2016 11:41 uur
Voortzetting.
Het moeilijkste is om de oliekeerringen te plaatsen zonder de bodem van de bak te verwijderen ...
We hebben een inbuskop nodig die iets minder is dan de diameter van de klier, het is beter om er een te plaatsen waarop geen ratel is, maar een gewone handgreep (zoals een schroevendraaier) - dat wil zeggen 1/4 (klein vierkant).
We smeren de randen van de emmer rond de plaatsen voor de oliekeerringen in met zonnebloemolie (een beetje met een wattenstaafje). We plaatsen de oliekeerring op de as. En nu proberen we ten minste één rand ervan in een nis te duwen (het is erg moeilijk met onze vingers, zelfs voor mij - ik ben niet klein, de tweede kon alleen met behulp van de inbuskop). Dan, beetje bij beetje met de klok mee (of tegen de klok in - het maakt niet uit) drukken we de rand van de klier onder de rand van de emmer in de nis, je kunt een beetje helpen met een kleine platte schroevendraaier, maar voorzichtig om dat niet te doen breken. Zodra de oliekeerring op zijn plaats zit, kijken we wat hij in het midden van de nis zou staan, als hij zijwaarts zou gaan (meestal naar de kant die eerst werd ingebracht), dan drukken we de as lichtjes in de tegenovergestelde richting, je kunt proberen de oliekeerring zelf een beetje te draaien - uiteindelijk moet hij langs de as staan.
Nu zetten we koperen ringen vanaf de zijkant van het frame (daarvoor heb ik een beetje spuitkopervet op de as gegoten (de bedrijfstemperatuur is naar mijn mening tot 1000 graden), zodat alles in de hoes zou vallen). Vervolgens wordt de voet aangegrepen met de gebogen delen naar boven, richting de emmer. We zetten de borgring op. Kijk wat er is gebeurd - als alles bungelt, kijk dan hoeveel je moet toevoegen (ik heb geen koperen ringen gemaakt, dus ik heb gewoon een paar draden van een gestrande koperen kabel genomen en er een ring van gemaakt en ze vervolgens tussen twee koperen ringen gelegd - slurry, maar toch. Als de ring van tevoren is voorbereid, is hij precies zo dik, dan is hij goed, zo niet, dan slijpen we het teveel weg op grof schuurpapier of een vijl. Maar onthoud dat hier een beetje vrijheid nodig is - niet om Doe alles aan Om het omdoen van een controversiële ring gemakkelijker te maken, is het beter om de as in de emmer te proppen dan dat (een staaf, een stuk plank), anders streeft hij ernaar om naar binnen te zinken.
Alles. De emmer is klaar!
Toegevoegd woensdag 30 november 2016 11:52
Omdat het water naar beneden stroomde, besloot ik de broodbakmachine zelf te demonteren om de tandwielen schoon te maken en te smeren.
Rapport voor late demontage.
We zetten het ondersteboven. We draaien de schroeven rond de omtrek los (let op: de ene schroef is niet hetzelfde als de andere, hij is korter en groter in diameter - hij bevindt zich in de uiterste rechterhoek (als de broodmachine naar je toe is gericht).
Nu zetten we het in zijn normale positie. We openen het deksel. We schroeven de schroef los die de voet van het verwarmingselement vasthoudt vanaf de zijkant van het dekselscharnier (anders is het niet handig om naar alle schroeven rond de emmernis te kruipen). Draai vervolgens 2 schroeven aan elke kant los en verplaats het verwarmingselement zodat het de schroevendraaier niet hindert om in de schroefgleuf te komen (voorzichtig!). U hoeft niets anders aan de muren te draaien! Deze schroeven houden de onderdelen vast en hinderen de demontage niet.
Alles. Alle bevestigingsmiddelen zijn losgeschroefd. Til de behuizing van de broodmachine voorzichtig op en kantel hem geleidelijk naar rechts - u zou veel ruimte moeten hebben om alles neer te zetten. We zorgen ervoor dat de draden het bord op het bed niet breken.
Of we draaien nu een paar schroeven rond de omtrek van het bed om de plastic bodem te verwijderen en toegang te krijgen tot de tandwielen en de riem.
Of we draaien de drie schroeven op het deksel van de emmernis los om het motordeksel met de motor zelf te verwijderen.
Plannen: als de bak gerepareerd moet worden, koop dan nog M5-schroeven (ongeveer 1,5 cm lang) met een taps toelopende kop, en de bussen kunnen worden vervangen door een naaldlager, en het is mogelijk om nieuwe assen te slijpen.
Ik hoop dat het rapport nuttig zal zijn
"Opmerking voor de gastvrouw": zoals ik begreep, alles bestuderen voordat ik het repareerde, is het buitengewoon ongewenst om de emmer te wassen, alleen om overtollige corrosie te verdunnen (we hebben slechts 6 keer gewassen in alle 4 jaar), het is ook niet de moeite waard om jam te maken, enz. - als de oliekeerring en de as versleten zijn, zal de siroop in de opening komen en de as blokkeren of de slijtage na uitharding verhogen.
Toegevoegd woensdag 30 november 2016 12:23 uur
Nu waar u de koperfolie kunt krijgen.
Aandacht! Dit is allemaal op eigen risico en op eigen risico!
Het is beter om een veiligheidsbril en rubberen strakke handschoenen bij de hand te hebben (ik heb dit niet gebruikt - maar zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwd!)
Alles kan het beste in de badkamer of in de werkplaats worden gedaan.
We hebben een gewone lege batterij nodig van een fotocamera, telefoon, enz. (Maar vervuilen alleen het milieu als het zijn doel heeft gediend).
We openen de plastic behuizing - het is allemaal hetzelfde, het is maar een omhulsel, in een stalen container.
We herinneren ons waar de terminals waren. Nadat we een stap terug hadden gedaan van de rand met terminals van minder dan een millimeter, snijden we de container rond de omtrek met een beitel. Verwijder het deksel waar de terminals waren. Als de batterij niet erg opgezwollen is, trekt u aan de contacten en haalt u de binnenkant eruit. Als het opgeblazen is en ze nergens heen gaan, snijden we de container verder langs een van de hoeken (voorzichtig! We doorboren de binnenkant niet!)
We verwijderen de binnenkant, scheuren een stuk van de bevestigingstape af en rollen af - we hebben drie tapes: koper, aluminium en isolatie. Was koper onder stromend water (misschien is sissen niet eng).
Nu hebben we allemaal koperfolie voor handwerk.
De rest wordt ofwel naar het afvalverwerkingspunt gebracht, of we verstoppen ons in een afgelegen hoek (ineens komt het van pas).
Het belangrijkste is om de container niet te doorboren - zelfs in een volledig lege batterij kan kortsluiting optreden en zal er een minimum aan rook zijn, een maximum aan vuur
P.S. Bloggers en andere copywriters die rapporten stelen op hun sites - zodat jij je hele leven het goedkoopste winkelbrood hebt!